Pakar Wasiat – Perancangan Harta Pusaka Islam Anda

Tergamakkah Anda Biarkan HARTA PUSAKA Anda Bertukar menjadi HARTA PUAKA?

 

Tahukah anda banyak harta pusaka bertukar menjadi harta puaka TANPA WASIAT , saudara-mara berebut harta yang kita tinggalkan, akhirnya ia tak dapat diagihkan, keluarga pulak porak-peranda.

 

HARTA BERNILAI LEBIH RM60 BILION TIDAK DITUNTUT DAN DIBEKUKAN

“Jika ada wasiat, pembahagian harta akan menjadi lebih mudah dan memberi manfaat kepada waris kerana tidak akan timbul masalah berbangkit,”

– Pengurus Operasi Amanah dan Legasi, MyAngkasa Amanah Berhad (MAAB), Norsyah Sharipuddin

 

Tahukah anda yang mana harta yang dituntut dan dibekukan ini meningkat dari tahun ke tahun. Dilaporkan pada tahun 2007 sebanyak 40 Billion, dan kini telah meningkat lebih RM60 Billion.

Adakah anda mahu KELUARGA anda PORAK-PERANDA selepas ketiadaan anda?

akibat tidak membuat wasiat semasa hidup, hidup anda merana dikubur, Keluarga anda bergaduh dan porak-peranda berebut harta,

sudahnya keluarga berpecah belah, harta yang ditinggalkan tak dapat diwariskan dengan baik

ITUKAH YANG ANDA INGINKAN???

 

Bagaimana dengan hutang yang anda tinggalkan? Siapa yang nak langsaikan?


“Seseorang mukmin yang meninggal dunia itu akan tergantung rohnya kerana hutang, sehinggalah hutang tersebut dibayar”. -Riwayat at-Tirmizi

Adakah anda mahu roh anda tergantung angkara hutang anda yang tidak dilangsaikan?

wasiat - hutang halang masuk syurga

 

wasiat - langit bumi tak terima orang yang berhutang

Adakah anda nak biarkan anak isteri anda merempat setelah ketiadaan anda?

 

Bagaimana anda nak berikan rumah kepada anak dan isteri anda setelah ketiadaan anda?

Adakah isteri mampu nak uruskan harta dan hutang yang anda tinggalkan?

Dengan penulisan wasiat, semua masalah ini dapat diselesaikan dengan mudah dan cepat.

Isteri anda tidak perlu lagi pening kepala dan terpinga-pinga kerana tak tahu nak buat apa.

Anda ada anak angkat? Bagaimana anda nak wariskan sebahagian harta anda kepadanya?

 

Mungkin anda ada anak angkat yang anda sayangi, tapi mereka tiada hak untuk mewarisi harta anda, dan tak tahu cara untuk anda wariskan sebahagian harta anda kepada anak angkat anda.

Kami di Pakar Wasiat boleh membantu anda, jadi anda tidak lagi perlu berasa bimbang dan risau akan anak angkat anda setelah ketiadaan anda.

Saudara-mara anda ada ilmu nak uruskan harta pusaka? Tapi…

 

Ya Betul, mungkin anda ada sedara-mara yang ada ilmu untuk urus harta pusaka, tetapi  mereka juga takut akan dikatakan oleh ahli waris lain yang mereka GILA HARTA.

Adakah saudara anda itu benar-benar boleh dipercayai untuk membahagikan harta seperti yang sepatutnya? Banyak kes yang telah terbukti terjadi yang mana harta yang ditinggalkan tidak dibahagikan sepatutnya.

Dengan adanya wasi yang dilantik melalui penulisan wasiat, masalah ini dapat diatasi dengan mudah, tiada lagi pergaduhan sesama ahli waris. Harta dapat dibahagikan dengan mudah dan cepat.

Pakar Wasiat - tak telus urus harta pusaka

 

Anda rasa yang anda lambat lagi nak mati? 

 

Rasanya anda dah sememangnya tahu, yang mati tu bila-bila je boleh datang, entah mungkin sekejap lagi, entah mungkin esok, lusa, bila-bila je.

Jadi anda perlu BERTINDAK SEGERA , SEBELUM TERLAMBAT. Rancanglah sekarang juga.

ANDA dah ada kesedaran, tapi TAK TAHU nak buat macam mana?

Kami di Pakar Wasiat akan membantu anda

  • Membuat wasiat supaya harta yang ditinggalkan dapat diagihkan sebaiknya setelah ketiadaan anda
  • Membantu anda melangsaikan segala hutang yang anda tinggalkan
  • Membantu anda untuk mewakafkan atau memberi sumbangan tertentu yang telah ditentukan oleh anda bagi kebahagian hidup anda disana
  • Membantu anda memberikan sebahagian harta anda kepada anak angkat yang anda kasihi setelah ketiadaan anda

Untuk mendapatkan lebih banyak maklumat dan khidmat nasihat, anda boleh whatsapp kami Pakar Wasiat di no 011-3290 7240

atau klik jer link ni

http://pakarwasiat.wasap.my